Blog

Design Your Wedding / Poradnik  / ZANIM ZŁOŻYSZ ZAMÓWIENIE…

ZANIM ZŁOŻYSZ ZAMÓWIENIE…

Zapewne słyszeliście to już wiele razy ale cóż.. taka jest prawda: Wasze zaproszenia nadają tonu całej uroczystości i są piękną zapowiedzią niezwykłego wydarzenia – to taki mały sneak peek dla gości. O savoir-vivre zaproszeń ślubnych już pisaliśmy (klik). Tym razem przedstawimy kilka wskazówek, które ułatwią proces przedzakupowy.

 

1. Zdefiniuj swój styl

Każdy szczegół jest ważny. Lokalizacja, pora roku, wielkość wesela – to wskazówki, które pomogą Wam określić charakter Waszej uroczystości. Styl klasyczny, elegancki, minimalistyczny, a może glamour? Zastanówcie się co Wam najbardziej odpowiada i pasuje do miejsca, które wybraliście. Następnie przejrzyjcie internet, znajdziecie tam mnóstwo inspiracji. Sprawdźcie co Was interesuje, jakie rozwiązania wydają się Wam ciekawe, zgromadźcie pomysły. To wszystko pomoże nam w stworzeniu dla Was idealnych i przede wszystkim spójnych z całą ceremonią zaproszeń i dodatków ślubnych.

 

2. Wybierz kolory

Kolory są równie ważne co cała uroczystość. W końcu nie chcecie by każdy z elementów kompletnie do siebie nie pasował, prawda? Zachowajcie umiar i wybierzcie 3 podstawowe, które naniesiemy na zaproszenia oraz pozostałą papeterię ślubną. Wystarczy drobny szczegół, a całość będzie prezentować się naprawdę fantastycznie. Tutaj (klik) znajdziecie przykłady wykorzystania najmodniejszych trendów kolorystycznych w sezonie ślubnym 2017.

 

3. Upewnij się, czy zaproszenie jest czytelne

Wybierając kolory miejcie na uwadze czytelność zaproszenia. Jeśli chcecie mieć pewność, że każdy dotrze w odpowiednie miejsce i na czas – unikajcie używania jaskrawych lub ciemnych czcionek w zestawieniu z nieodpowiednim tłem. Zastanówcie się też nad personalizacją zaproszeń, tj. wypisaniem przez nas imion i nazwisk zaproszonych gości. Dzięki tej opcji tekst będzie spójny. A co w przypadku kaligrafii? Jesteśmy na tak ale tylko pod warunkiem czytelności, w innym przypadku musicie liczyć się z tym, że Wasi goście będą zmuszeni rozszyfrowywać, m.in. nazwisko Pana Młodego.

 

4. Wybierz tekst

Nauczcie się zasad formułowania zaproszeń. W proponowanych przez nas gotowych wzorach dostępnych tutaj (klik) zobaczycie podstawowy tekst, zawierający wszystkie najistotniejsze szczegóły. W przypadku wprowadzenia zmian tekstowych pamiętajcie, że nie podejmujemy się sprawdzania błędów ortograficznych czy stylistycznych.

 

5. Nie zaśmiecaj zaproszeń zbędnymi informacjami

Wychodzimy z założenia, że gdyby każdemu podobały się te same rzeczy i rozwiązania to bylibyśmy nudni. Dlatego tak ważne jest, by znaleźć niszę w której staniecie się specjalistami. Skłoniło nas to do wprowadzenia dwustronnych zaproszeń w formie dużych kart A5. Skąd taka decyzja? Duże zaproszenie jest bardziej czytelne, informacje nie są skondensowane, a ręcznie wykonane elementy jeszcze bardziej zachwycają. Im mniej, tym lepiej zwłaszcza jeśli podajecie same konkrety. Do zaproszeń dołączamy dwustronną kartę, która zawiera graficzne przedstawienie preferowanych prezentów oraz RSVP. Jeśli zdecydujecie się na dodatkowe elementy w postaci harmonogramu uroczystości, mapki dojazdu czy obowiązującym ubiorze, przygotujemy dla Was oddzielne karty.

 

6. Zacznij wcześniej

Nie zostawiajcie niczego na ostatnią chwilę. Wybór odpowiedniego stylu zaproszeń jest równie ważny co smak Waszego tortu, no… może porównywalne. Jednakże fakt pozostaje faktem – im później zabierzecie się za dobór odpowiedniej papeterii, tym dla Was gorzej. Zwłaszcza jeśli trwa sezon.

 

7. Weź pod uwagę koszty

Zanim zdecydujecie się na złożenie zamówienia, zastanówcie się nad budżetem. Ceny jednostkowe, a także za pracę graficzną mogą się wahać. Wszystko zależy od ilości czasu poświęconego na wykonanie poszczególnych elementów, zmian, wykorzystanych materiałów, typu papeterii. Pamiętajcie, że każde dodatkowe rozwiązanie, takie jak zdobienia, personalizacja czy oddzielne karty są płatne. Elementy niewyszczególnione w ofercie podlegają indywidualnej wycenie.

8. Dokładnie sprawdź wzór przesłany do akceptacji

Zanim Wasze zamówienia zostaną przekazane do druku, w pierwszej kolejności otrzymujecie plik PDF do akceptacji. Oznacza to, że dokładnie musicie sprawdzić wszystkie informacje.

 

9. Policz ile zaproszeń potrzebujesz

Nie potrzebujecie oddzielnego zaproszenia dla każdego gościa. Jeszcze raz przejrzyjcie listę i sprawdźcie, jaka liczba będzie odpowiednia. Jeśli przy jednym stole zasiądzie Aneta i Janek Kalinowscy wraz z dziećmi to potrzebujecie 1 szt., nie przykładowo 4. Radzimy zamówić tyle zaproszeń ile wymaga tego Wasza pieczołowicie sporządzona lista + 10 (lub więcej) zaproszeń extra z pustym miejscem do samodzielnego wypełnienia. Dlaczego? Ponieważ nie wykonujemy dodruków, a różne sytuacje po drodze mogą się zdarzyć – ktoś odwoła swoje przybycie w ostatniej chwili, bądź okaże się, że jednak Wasza lista się powiększy.

 

10. Wybierz spójne dodatki

Plan sali, numeracja, menu czy podziękowania muszą ze sobą współgrać, więc jeśli zastanawiacie się nad domówieniem dodatków, w tym celu należy wypełnić formularz  (klik). W pierwszej kolejności wykonujemy zaproszenia, dopiero bliżej daty ślubu otrzymujecie dodatki.

zanim zlozysz zamowienie zaproszenia slubne